De verfroller

28 oktober 2019 - Aleh Negev, Israël

Ik ben nu een boek aan het lezen. De moderne wetenschap in de Bijbel. Echt een aanrader! De  meeste weten dat God in het begin aan Mozes allemaal regels gaf hoe het volk Israel (de joden) moesten leven. In mijn ogen soms best aparte regels. Waarom moesten mannen en vrouwen zo lang buiten het kamp leven als ze onrein waren bijvoorbeeld? Ik snapte het nooit zo goed. Maar nu door dat boek te lezen is het zo mooi dat het allemaal precies klopt. Door zo te leven om allemaal ziektes tegen te gaan. Dat zelfs de grootste wetenschapers die boeken (de eerste Bijbelboeken van Mozes) gebruikten om epidemieën tegen te gaan. Toch voor mij weer duidelijk hoe wijs en machtig God is die hemel en aard schiep! Nogmaals echt een aanrader! (U/jij mag hem ook van mij lenen hoor😉)

Vanochtend op het werk gingen we weer naar de dagbesteding. Dit keer moest ik naar een andere groep. Deze groep zat in de snoezel. Dit is een grote ruimte. Helemaal wit en op de grond liggen grote kussens. Het is er best donker. Er schijnen van die ledlampjes en er staat van die rustgevende muziek op. Een ruimte om rustig te worden, om te ontspannen. Op 2 na zaten er voor mij allemaal vreemde mensen op de grond. Totaal waren er ongeveer 8 mensen. Help... onbekende mensen wat vinden ze leuk, wat vinden ze niet leuk. Weg vertrouwde omgeving. Okee gewoon rustig blijven en gaan zitten. Ik zat 2 seconde en jahoor er kwam gelijk een vrouw op mij af gekropen met een verfroller. Ja zegt een ander vrouw in het Engels ze vind het lekker als je met die verfroller over der benen gaat rollen. Ze gaat naast mij zitten en plof de benen belanden op mijn benen. De verfroller word in mijn hand geduwd en ik rol over haar benen met de verfroller. De Engels pratende vrouw zegt: en als je dit zegt .......... dan doet ze met de verfroller over jouw benen rollen. Op die puntjes moet in Hebreeuws staan: nu bij mij. Nou ik heb dat nog 10x in m'n hoofd nagezegd maar jullie raden het vast al na een minuut was ik het toch weer vergeten. Ik had  denk bij elkaar een hele kamer kunnen verven. :)

1. Joke schipper:
    31 oktober 2019
    Pauline mag ik het boek ook lezen
  2. Pauline:
    31 oktober 2019