Eilat

19 december 2019 - Eilat, Israël

Dat was een aardig stukje rijden afgelopen maandag helemaal naar het onderste stukje in Israël.  Een rit dwars door de woestijn. Zo ontzettend mooi. Prachtig die woestijnbergen. Halverwege de middag waren we aangekomen bij de Shelter waar we die nacht zouden slapen. Bij het inchecken kregen we hier ook een Bijbel met het nieuwe testament en een aantal profetieën in je eigen taal. Even onze bedden installeren op een vrouwenzaal en we konden gaan. Natuurlijk richting het strand. We hadden al aardig trek en we zagen het logo van de Beren dus konden we daar mooi eten. Allemaal een lekker broodje hamburger besteld. Zoveel mogelijk groente erop zodat we dat ook weer binnen hebben. Helaas zat er zand op de sla dus het was lekker geknars. Maar wat wil je ook als je aan het strand zit. 😉 Terug bij de shelter aangekomen hadden ze een Kerstmovie op de planning staan. Om ook een beetje in de sfeer van Kerst te komen. Die nacht sliepen we met volgens mij 7 vrouwen op een zaal. Er zijn ook die nacht heel wat bomen omgezaagd. Wat een lawaai. Gelukkig was dit onze laatste nacht op een zaal. Ja ook dat word afgeteld. We hebben al op zoveel verschillende plekken geslapen. Die dag erna moesten we onze auto inleveren. Helaas we zijn weer overgeleverd aan het openbaar vervoer en aan de benenwagen. We konden wel vooraf vast onze koffers afleveren bij ons volgende slaapadres. Dus dat scheelde een hoop gesleep. Wat begon het lekker warm te worden op naar het strand dan maar. En die dag erna werd ook een stranddagje. Prachtig de Rode zee met daarachter de bergen van Jordanië. Grappig ook je komt hier een verkeersbord tegen met de ene kant naar Jordanië en de andere kant naar Egypte.  We zitten echt bijna in het onderste puntje van Israël. Vandaag ging Eveline eerst duiken. Bij de vissen om het hoekje kijken. Nou niets voor mij, ik blijf het liefst zo ver mogelijk van de vissen weg. Was wel echt heel mooi zei ze. Een heel dorp onderwater. Daarna na de koffie gingen we alle drie onze eigen weg. De één wandelen, de andere shoppen en de volgende ging nog een dagje van het strand genieten. Morgen hopen we een lange busreis terug te maken naar Tel Aviv met alle koffers. Hopelijk gaat het goed. Dan verblijven we nog een weekendje in Tel Aviv. En maandag vliegen we met het vliegtuig terug naar Eindhoven. Dan zit ons avontuur er weer op. Zo raar we zeggen ook elke keer tegen elkaar. Nog maar zoveel nachtjes en dan lig je gewoon weer in je eigen bed. Of volgende week is het Kerst en dan zitten we in de kerk. Is nu niet in te denken met dit warme weer. Het blijft een raar idee maar ik heb toch ook echt weer zin om naar huis te gaan!

1. Barbara:
    21 december 2019
    Nou dan wens ik je nog twee fijne dagen en een behouden terug reis en we zullen elkaar vast weer tegenkomen in de kerk of daar buiten. Ik wens je alvast Gezegende Kerstdagen en een Vredelievend en Gezond 2020. Groetjes Barbara 🙋🙏😉
  2. Pauline:
    21 december 2019