Aléh

3 oktober 2019 - Aleh Negev, Israël

We zijn aangekomen gisteravond rond 12 uur in Maslul. Het was een zoekwerk maar we hebben het gevonden. Bij de douane duurde het wel even voordat we onze paspoorten terug kregen en onze visum. Doordat het daar lang duurde hebben we een poosje moeten zoeken naar onze ruimbagage. Maar nadat we alles gevonden hadden konden we door naar de trein. Die was snel gevonden alleen waar konden we een kaart kopen. Na vragen en zoeken is het gelukt en konden we inchecken. Nog 1 minuut te gaan en de trein vertrok. Precies op tijd! Nog een keertje overstappen. Een heel gedoe met 2 zware koffers en een roltrappen die het niet doen maar het is gelukt met hulp van aardige mensen en onze eigen spierballen! :)
Op de eindbestemming van deze trein zouden we worden opgehaald met een busje.
Eindelijk aangekomen bij ons verblijf voor de komende 6 weken.

Vanochtend kregen we informatie en een rondleiding in Aleh. In het Engels dus er ging helaas veel langs mij heen. Na een uurtje werd ik bij een dagbesteding gebracht. Joke en Eveline gingen naar een andere. Hier op de dagbesteding zaten 8 mensen. Ik werd voorgesteld aan een andere vrijwilliger Tina en die zou alles verder uitleggen aan mij. Op dat moment denk je echt help. En je kent de mensen niet en je kent de taal niet. Nou dat is dus niets voor mij. Ik heb maar gelijk gezegd tegen  Tina dat mijn engels slecht is. Ja dat kreeg ik er nog wel een beetje uit volgens mij. ;) Daar stond ik dan. Letterlijk ik stond er bij en ik keek ernaar. Dit kan ik toch helemaal niet of wel?

1. Marieke Vuijk:
    5 oktober 2019
    Tuurlijk, kan jij dat ff de kat uit de boom kijken😘
  2. Pauline:
    8 oktober 2019
    Heb ik dan niet van een vreemde😄😋